Giant Trance 2 LTD 2017

21.00 KN

Specifikacije

Okvir AluXX SL, Maestro 140
Prednja vilica Fox 34 Rhythm, 150mm, FIT4, Boost
Stražnji amortizer Fox Float Performance, Trunnion
Kočnice Shimano M615
Prednji mjenjač Shimano SLX
Zadnji mjenjač Shimano Deore XT Shadow 11 st.
Ručice mjenjača Shimano SLX
Pogon Shimano SLX 26/36
Sjedalo Giant Contact Neutral
Gume Schwalbe Nobby Nic 27.5x2.35/2.25 Performance
Obruči Giant XC-1
Glavčine (nabe) Giant Tracker Boost 15x110/12x148
ocjena |
Autor: Biker | Datum: 07. 02. 2017

Novi Trance nije pretrpio samo kozmetičke promjene. Dorađen okvir i mnogo novih detalja trebali bi ga učiniti još otrovnijim za konkurente u 2017.

Prilika za vožnju se pružila na predstavljanju Giantove ergele za iduću godinu u Požegi, pa smo, između ostalih noviteta, ugrabili Trance 2 LTD i proveli neko vrijeme na lokalnoj stazi. Osim upečatljive boje veliki dio novosti se skriva 'ispod haube', a jedna od bitnijih je 'Trunnion' prihvat amortizera čime je omogućeno prekrojavanje okvira tj. spuštanje BB-a za 5mm i skraćivanje 'chainstaya' za 5mm dok je gornja cijev produljena za 10mm. Vilica je narasla za 10mm, a tu je i kompozitna klackalica, lakša i kruća no do sada. 11 stupanjska grupa i još pokoji detalj rezultirali su laganim povećanjem cijene (za 1000kn), pa ona sada iznosi 21000 kuna.

Tehnikalije

Sve navedeno govori nam da se radi o bitno izmjenjenom biciklu iako nisu dirani kutevi vilica. Ostali su pri  67° na vilici i 73.5° na cijevi sjedala što se pokazalo kao pun pogodak na prošlogodišnjem modelu. Produljivanje gornje cijevi (610mm) i skraćivanje stražnjeg kraka (435mm) izvedeno je u kombinaciji s 5mm duljim međuosovinskim razmakom (1160mm) što će biti vrlo zanimljivo iskusiti u vožnji. Najjača aluminijska legura okvira dobila je kompozitnu klackalicu kao i Anthem, kojeg smo već vozili, a amortizer je nešto kraći, što u konačnici daje nešto niže težište bicikla. Boost je također odlično prihvaćena novost u svijetu bicikala, pa i na Tranceu. 15x110 i 12/148 standard doprinosi krutosti i još koječemu stoga smo posvetili tome poseban prilog u ovom broju.

Suspenzije su povjerene Foxu s time da je naprijed sada početni Rhythm od 150mm s četvrtom generacijom FIT dampera i tri predefinirana moda. Straga je Float Performance s 140mm hoda i novim prihvatom koji donosi već opisana konstrukcijska poboljšanja. Dobro je vidjeti i Contact SL Switch-R cijev sjedala upravljivu ručicom na volanu na koju se vrlo lako naviknuti. 11 stupanjska grupa mu odlično pristaje u kombinaciji s dva pogonska zupčanika. Radi se o SLX/XT mehanici gdje je XT Shadow na mjestu stražnjeg mjenjača, a ostatak SLX. Iznimka su Deore kočnice, koje će, isto tako solidno, odraditi posao. Ova 27ica koristi kotače iz vlastite kuće – XC1 obruče i Tracker Boost nabe uz Nobby Nic Performance gume iz Schwalbea. Taktički prednja guma je nešto šira (2.35 inča) kako bi se bolje ukopala, a stražnji kraj efikasnije vrtio.

Vožnja 

Trance dobro poznajemo s obzirom da smo ga koristili godinama iako je u posljednje vrijeme konstrukcjski više naklonjen enduro stilu kako mu se povećavaju hodovi suspenzija. Stoga nova inačica u vožnji pokazuje zajedničke osobine prethodnika uz ponešto svojih 'crta'. Vilica je sada, uz isti kut kojim naljeće na prepreke, ipak smirenija na velikim dropovima i brzim, ritmičnim preprekama. Bicikl je niži i duži, ali ne nauštrb upravljivosti jer je chainstay kraći i doprinosi živom stražnjem kraju. Generalni dojam je da možemo svladati veće prepreke s više mirnoće i kontrole dok nismo izgubili ništa okretnosti. Štoviše, čini nam se da ga lakše i brže prebacujemo iz nagiba u nagib dok jurimo zavojitim singletrackovima. Nizbrdica je ipak njegov prirodniji teren od uspona mada se ne možemo požaliti na neke poveće probleme pri uspinjanju. Shimanova 11ica radi vrlo dobro i nemamo osjećaj da gubimo previše snage pri prebacivanjima. Stabilnost i trakcija su mu jače strane s obzirom na gabarite i kontaktnu površinu s podlogom, pa nam se čini da je novi Trance profitirao po malo u svim segmentima.

Zaključak 

Uz mnogo malih, ali znakovitih promjena Giant je uspio unaprijediti svoj univerzalni stroj. Unaprijeđenja su itekako primjetna na stazi što je mnogo važnije od priča i objašnjenja u brošurama. Krajnja cijena nije skoro uopće stradala, pa možemo reći da se radi o odlično obavljenom poslu. Tražite li jedan bicikl za sve brdske izazove bez obzira na zahtjevnost terena Trance 2 LTD bi mogao biti optimalan.  

Photo: Biker

Geometrija

Kut vilice (A) 67 °
Međuosovinski razmak (B) 1160 mm
Dužina cijevi sjedala (C) 435 mm
Kut cijevi sjedala (D) 73,5 °
Efektivna duljina gornje cijevi (E) 610 mm
Udaljenost od BB-a do stražnje osovine (F) 435 mm
Veličina bicikla M
Vezani testovi

Specialized Crux Expert X1

ocjena |
Datum: 14. 03. 2017

Trek Fuel EX 9.7 29 2017

ocjena |
Datum: 22. 02. 2017

Trek Fuel EX 9.8 29 2017

ocjena |
Datum: 29. 11. 2016

Giant Anthem 2 GE 2017

ocjena |
Datum: 22. 11. 2016

Trek Remedy 8 27.5

ocjena |
Datum: 18. 10. 2016

Giant XTC Advanced 27,5 3 (2017)

ocjena |
Datum: 28. 09. 2016

Trek Superfly 6 2016

ocjena |
Datum: 06. 09. 2016

Giant Trance Advanced 27,5 Custom

ocjena |
Datum: 25. 08. 2016

Trek Top Fuel 9.8

ocjena |
Datum: 06. 07. 2016