Giant Anthem 2 GE 2017

21.00 KN

Specifikacije

Okvir Aluxx SL
Prednja vilica Fox 34 Rhythm, 120mm, FIT4, 15x110 KaBolt
Stražnji amortizer Fox Float Performance
Kočnice Shimano M615 Deore hidr. 180/160mm
Prednji mjenjač Shimano SLX
Zadnji mjenjač Shimano SLX Shadow 11 st.
Ručice mjenjača Shimano SLX
Pogon Shimano SLX 26/36
Sjedalo Giant Contact Neutral
Gume Schwalbe Nobby Nic Perf./Racing Ralph Perf. 27.5x2.25
Obruči Giant XC2
Glavčine (nabe) Giant Tracker Boost 15x110/12x148
ocjena |
Autor: Biker | Datum: 22. 11. 2016

Giantov XC jurišnik dolazi generalno obnovljen za 2017-u godinu. Znajući da je Anthem vrlo blizu idealu s nestrpljenjem očekujemo provozati novu verziju.


Došlo je vrijeme da se osvježi ergela, barem tako misle u Giantu. Iz tog razloga lagani i brzi Anthem vraćen je na crtaću ploču i uz suradnju Giant Factory Off-Road Team-a tj. vozača Carla Deckera, koji već desetak godina sudjeluje u razvoju Anthema (8 inačica), Anthem je dobio nove konture.Testiranja su trajala dvije godine, a rezultat je pred nama spreman za testiranje. Model 2 GE spada u sredinu ponude aluminijskih modela, a osim te u ponudi su još Advanced (karbon), X (29er) i SX s produženim hodovima. Rekonstrukcija Anthema krenula je od okvira, pa pogledajmo o čemu se radi.

Tehnikalije

Povećanje hodova na Aluxx SL okviru postignuto je 120 milimetarskom vilicom i 110mm Maestrom. Posljedica je nova geometrija s promjenjenim kutevima vilica, pa je tako kut na vilici sada otvoreniji za pola stupnja i iznosi 68° dok je na cijevi sjedala 73.5°. Gornja cijev je produljena za 10mm, a tu je i kraći chainstay za 5mm (428mm) zahvaljujući 'Trunnion' prihvatu stražnjeg amortizera. Radi se o nazivu preuzetom iz vojne terminologije, točnije topništva, a ovdje se radi o učinkovitije izvedenom, snažnijem, zglobu suspenzije. Osim toga valja istaknuti i kompozitnu klackalicu, mnogo čvršću i lakšu od aluminijske verzije, a kad smo kod povećanja krutosti, veliki doprinos donosi Boost standard naba (15x110/12x148) kao i PowerCore BB te Overdrive Steerer.

Možemo reći da okvir zadovoljava kriterije da ga prozovemo vrhunskim i prije nego li smo ga provozali, ali šalu na stranu, sve je to nebitno ako nam 'ne legne' na stazi. Izbor vilice pao je na Foxovu Rhythm s 34mm nogama i FIT4 damperom te olakšanom KaBolt osovinom, a straga je provjereni Fox Float Performance. Mehanika na biciklu odabrana je iz Shimanovog kataloga, pa sve mjenjačke komponente i pogon dolaze iz SLX grupe i nude 2x11 stupnjeva prijenosa. Odskaču kočnice iz slabije, Deore, grupe (M615) dok su, standardno, ostale komponente iz Giantovog Contact asortimana. Među njima je i Contact SL Switch-R pomična cijev sjedala upravljiva ručicom na volanu, a ne manje važni su i Giantovi Tracker obruči s Boost nabama. Na njima tvornički dolaze Schwalbe Nobby Nic/Racing Ralph gume širine 2.25 inča.

Vožnja

Novi Anthem razlikuje se dosta od prethodnika što smo najbolje primjetili po izduženijem i nižem položaju sjedenja, a promjena se u praksi vidjela u kontroli na bržim dionicama kada je trebalo zadržati brzinu i naglo prebacivati težište u zavojima. Otvoreniji kut donio je još osjetniju stabilnost i sigurnost na spustevima, a najveći skok osjetan je na stražnjem kotaču. Kompaktnost mu je na nivou 100 milimetarskih XC bicikala, dok su nam sada na raspolaganju mnogo potentnije suspenzije. Kompaktnošću je Anthem najviše profitirao na usponima gdje je krajnje eksplozivan i efikasan, dok nam dodatnih 20mm odnosno 10mm (straga) mnogo znače na zahtjevnijim stazama. Poskakivanje bicikla je značajno prigušeno, pa više ne treba biti ekspert kako bi se bicikl držao na zemlji većinu vremena. Anthem 2 odlično kombinira inače oprečne pojmove - krutost i trakciju. Rezultat je brzina bez obzira na zahtjevnost staze i težinu terena. SLX oprema se dobro uklapa u priču iako bismo u ovoj klasi voljeli vidjeti i pokoju jaču komponentu, pogotovo umjesto Deore kočnica.

Zaključak

Svaka temeljna rekonstrukcija unosi dozu rizika, ali za Anthem nema straha. Uspio je zadržati sve XC osobine po kojima se ističe i zadobiti pokoju iz trail svijeta. Veći hodovi, geometrija, novi Trunnion zglob, kompozitni link, Boost, KaBolt, Fit4... samo su neki od razloga zbog čega je toliko dobar tj. još bolji. Vladar XC klase od sada ima još širi raspon. 

Photo: Biker

Geometrija

Kut vilice (A) 68 °
Međuosovinski razmak (B) 1129 mm
Dužina cijevi sjedala (C) 440 mm
Kut cijevi sjedala (D) 73,5 °
Efektivna duljina gornje cijevi (E) 605 mm
Udaljenost od BB-a do stražnje osovine (F) 428 mm
Veličina bicikla M
Vezani testovi

Trek Fuel Ex7 29 2017

ocjena |
Datum: 29. 03. 2017

Specialized Crux Expert X1

ocjena |
Datum: 14. 03. 2017

Trek Fuel EX 9.7 29 2017

ocjena |
Datum: 22. 02. 2017

Giant Trance 2 LTD 2017

ocjena |
Datum: 07. 02. 2017

Trek Fuel EX 9.8 29 2017

ocjena |
Datum: 29. 11. 2016

Trek Remedy 8 27.5

ocjena |
Datum: 18. 10. 2016

Giant XTC Advanced 27,5 3 (2017)

ocjena |
Datum: 28. 09. 2016

Trek Superfly 6 2016

ocjena |
Datum: 06. 09. 2016

Giant Trance Advanced 27,5 Custom

ocjena |
Datum: 25. 08. 2016