Trek Fuel EX 9.8 29 2017 | 29"

Specifikacije

Okvir OCLV Mountain Carbon/Alu, ABP, Boost148, G2, EVO, E2
Prednja vilica Fox Performance 34 Float, Grip 3, Boost110, 130mm
Stražnji amortizer Fox Performance Float EVOL, RE:aktiv
Kočnice Shimano Deore XT hidr.
Prednji mjenjač Shimano Deore XT
Zadnji mjenjač Shimano Deore XT Shadow Plus 11st.
Ručice mjenjača Shimano Deore XT M8000
Pogon Shimano Deore XT, 36/26
Sjedalo Bontrager Evoke 3 Ti
Gume Bontrager XR3 Team, TR, 120tpi, Aramid, 29x2.40 incha
Obruči Bontrager Line Comp 30
Glavčine (nabe) Bontrager Boost 110/148
Težina 12.9 kg
ocjena |
Autor: Biker | Datum: 29. 11. 2016

U samom vrhu Trekove Fuel EX serije došlo je do temeljne rekonstrukcije. Hrabar potez Treka trebao bi pomutiti planove konkurencije u 2017-oj.

Na samom tronu trail kategorije je i dalje EX 9.9, dok ga u stopu prate EX 9.8 29 i 27.5 u Plus verziji, s proširenom dimenzijom guma za one koji preferiraju grip prije svega. Kod ‘našeg’ testnog 9.8 29era novost su povećani hodovi suspenzija koji su sada 130mm, promjene na geometriji u smislu veće agresivnosti kao i ‘Knock Block’ zaštita okvira od udaraca krune vilice, svojevrsni dodatak generalnoj krutosti bicikla. Vrijedno spomena su i Boost nabe, koje u kombinaciji s Bontragerovim XR3 gumama dimenzije 29x2.4 inča djeluju impresivno i daju odličan osjećaj robusnosti i prije nego li smo bicikl uopće pokrenuli.

Tehnikalije

Bicikl karakteriziraju vrlo strme cijevi okvira koje mu daju vizualnu agresivnost, a sve je u korelaciji sa specifikacijom na papiru. Ona je impresivna kao i uvijek u ovoj klasi, ali možda trenutno, više nego ikada, nadilazi mogućnosti razvojnih timova ostalih proizvođača. Popis tehnologija je sve dulji, pa samo navodimo već opjevane poput ABP-a, EVO linka, E2 konusnog steerera, Control Freak internog sistema sajli i bužira, Carbon Armor zaštite okvira, G2 geometrije s offsetom vilice (51mm), PF92 standarda BB-a ili Mino Linka kojim smo i dalje vrlo impresionirani. Njime, u slučaju 9.8ice, jednostavno možemo regulirati kut vilice između 67 i 67.7°, kut cijevi sjedala između 74-74.7°, a time automatski utječemo na duljinu chainstaya i međuosovinski razmak. Na taj način bicikl prilagođavamo uvjetima na stazi i izvlačimo iz bicikla najbolje što može dati. Navedeni kutevi nalaze se u okvirima trail kategorije, ali u otvorenom položaju naginju prema enduru, pa se time podosta mijenja i stil vožnje.

Fox Performance 34 Float s tri zadana položaja kompresije i 130mm surađivat će s Fox Performance Float EVOL amortizerom opremljenim RE:aktiv sustavom podešenim u Trekovom laboratoriju. Radi se o ‘pametnom’ sustavu i povećanoj komori koji će prepoznati radi li se o pritisku pedale ili udarcu s podloge i prema tome instantno otvoriti ili zatvoriti amortizer. Već smo se susretali s Re:aktiv-om, ali ne u ovoj geometriji i opremi, pa će biti zanimljivo izolirati rad suspenzije. Za razliku od top modela sa Sramom, ‘naš’ koristi Shimanovu grupu Deore XT s 2x11 stupnjeva prijenosa. XT je postao optimum u višim klasama s obzirom na cijenu, a lijepo je vidjeti puni komplet istoimenih mijenjača, pogona, kazete, lanca i kočnica. Isto tako mislimo za Bontragerov komplet kotača sastavljen od Line comp 30 obruča, Boost 110/148 naba i XR3 Team guma s aramidnim pojačanjima.

Vožnja

Trek je poradio na lateralnoj krutosti izvedbom donje cijevi okvira, a ona se očituje u stabilnosti pri udarcima u veće prepreke, pogotovo na spustevima. Svoj doprinos ovdje daju i kotači povećih proporcija, pa se čini da nema staze ili prepreke preko kojih ne možemo sigurno preći, a vilica, Mino Link, EVOL i Re:aktiv samo su dio cijeline koja radi savršeno. Krutost cijelog bicikla na visokom je nivou bez obzira što imamo aluminijske stražnje krakove, a krajnji rezultat je brzina kojom odrađujemo dionice s lakoćom, kao da imamo mnogo više hoda, ali bez negativnih efekata kada je brzina u pitanju. Foxove suspenzije nismo niti primijetili što im je najveći kompliment i znak da rade u savršenom balansu zahvaljujući tvorničkom podešenju. Isto možemo reći za XT grupu i kočnice koje su postale standard i mjerilo odnosa cijene i performansi. Ostaje nam podesiva geometrija, agresivnija nego na dosadašnjim Fuelima, ali mu odlično pristaje - spustevi, usponi, singletrackovi specijalnost su Fuela EX 9.8, a sve odrađuje s posebnom lakoćom kao nikada do sada.  

Zaključak

Trek je povisio letvicu u visokoj trail klasi. Novi Fuel iznenađuje na svim poljima – od dizajna, specifikacije, pa do izvedbe na stazi. Maksimalna krutost, veći hodovi, agresivnija geometrija i povećani gabariti kotača rezultirali su najboljom izvedbom Fuela do sada. Poneka tehnološka poslastica pojačava dojam, a mi zaključujemo – 2017-a će biti teška za konkurenciju. 

Photo: Biker

Geometrija

Kut vilice (A) 67-67.7 °
Međuosovinski razmak (B) 1173-1174 mm
Dužina cijevi sjedala (C) 440 mm
Kut cijevi sjedala (D) 74-74,7 °
Efektivna duljina gornje cijevi (E) 618 mm
Udaljenost od BB-a do stražnje osovine (F) 432-433 mm
Veličina bicikla 17,5
Vezani testovi

Specialized Crux Expert X1

ocjena |
Datum: 14. 03. 2017

Trek Fuel EX 9.7 29 2017

ocjena |
Datum: 22. 02. 2017

Giant Trance 2 LTD 2017

ocjena |
Datum: 07. 02. 2017

Giant Anthem 2 GE 2017

ocjena |
Datum: 22. 11. 2016

Trek Remedy 8 27.5

ocjena |
Datum: 18. 10. 2016

Giant XTC Advanced 27,5 3 (2017)

ocjena |
Datum: 28. 09. 2016

Trek Superfly 6 2016

ocjena |
Datum: 06. 09. 2016

Giant Trance Advanced 27,5 Custom

ocjena |
Datum: 25. 08. 2016

Trek Top Fuel 9.8

ocjena |
Datum: 06. 07. 2016