KTM Ultra Sport (2011)

8241.00 KN

Specifikacije

Okvir Alu 6061
Prednja vilica Rock Shox Recon SLV TK 100
Kočnice Shimano M445 180/160
Prednji mjenjač Shimano SLX
Zadnji mjenjač Shimano Deore XT 10 brzina
Ručice mjenjača Shimano SLX
Pogon Shimano SG-X 42-32-24
Sjedalo Ritchey
Gume Schwalbe Racing Ralph 2.1
Obruči Rigida Taurus
Glavčine (nabe) Shimano Deore
Težina 12.20 kg
ocjena |
Autor: Biker | Datum: 11. 05. 2011

Austrijski KTM uvijek smo doživljavali kao ozbiljnu tvrtku koja se nameće tradicijom i kvalitetom prije nego dizajnom i inovacijama. Ovog puta, moramo se složiti, kolekcija za 2011. godinu nudi cijeli paket. Po onom što smo vidjeli u trgovini Bim-bike prilikom preuzimanja bicikla na test, bilo nam se vrlo teško odlučiti koji model uzeti na test. Izbor je pao na samozatajni Ultra Sport koji cijenom od 8241kn (7416.90kn s popustom) ulazi u područje opasnih bicikala koji imaju što ponuditi i pravim sportašima.
Na prvi pogled Ultra sport je čistokrvni tvrdorepi cross country bicikl čiji kutevi vilica zadovoljavaju 71°-73° pravilo već provjereno mnogo puta do sada. Neizostavan detalj koji odaje ponosno porijeklo su i narančasti detalji na okviru, sjedalu i ručicama. Pogledajmo detaljnije što se skriva ‘ispod haube’.

Okvir je izrađen od pouzdane aluminijske legure 6061 koja je danas najraširenija u industriji okvira jer nudi optimalni odnos tvrdoće, mase i cijene izrade. U slučaju našeg KTM-a, cijevi su trostruko butirane. Drugim riječima, svaka cijev okvira ima tri različite debljine ovisno o potrebi. Tako će na krajevima tj. spojevima stijenke biti deblje kao i na nekim dijelovima koji moraju trpiti veće sile. Sve je to u svrhu smanjenja mase, a da se pritom zadrži potrebna čvrstoća za dugogodišnje napore. No, glavna zanimljivost Ultra sporta je nova Dyna-sys pogonska grupa iz Shimana koja kombinira 10-brzinsku kazetu s novim, manjim, omjerima pogonskih zupčanika (42-32-24) i kazete (11-34), kako bi se izvukao maksimum i smanjili gubici snage pri čestom prebacivanju brzina. Kako tvrde u Shimanu, gdje smo imali priliku slušati o novitetima za 2011-u, sada se vozač može penjati duže u srednjem pogonskom zupčaniku te lakše i brže prebaciti nazad kad je to potrebno.
Uskoro ćemo vidjeti promjene u praksi, a dotad još spomenimo opremu poput solidne Rock Shox Recon vilice te Shimano SLX-XT mjenjača i dugovječnih Deore naba.

KTM Ultra sport je vrlo čvrst hardtail. Možemo to osjetiti na korijenju i manjim izbočinama pri bržem prelaženju. Težina od 12.2 kilograma je u okvirima klase i ne osjeti se kao nedostatak u vožnji. Položaj je izduženiji i više na sportskoj strani, a iznenađuje nas uski volan zbog kojeg se osjećamo skoro kao na treking biciklu. Cijela priča o deset brzinskoj kazeti i omjerima Dyna-sys grupe dolazi do izražaja kad staze postanu strmije. Na usponima je prebacivanje lanca na kazeti fluidnije i s manjim preskocima. Omjer 32-34 srednjeg i zadnjeg zupčanika, osim što podnosi veći uspon od dosadašnjih sistema, nakon prebacivanja u manji pogonski zupčanik (24) zahtijeva samo jednu korekciju, a ne više dvije ili tri promjene zadnjeg mjenjača. Na taj način gubi se mnogo manje na ritmu okretanja i štedi snaga što je velika stvar koju će cjeniti prosječni vozači, a pogotovo sportaši i natjecatelji. Kad tome pridodamo veliku krutost okvira i zaključavanje hoda vilice polugicom na volanu koja radi odlično te ju trenutno ukrućuje jednim stiskom, dobivamo stroj koji cijeni veliku snagu i visoke okretaje te naprosto obožava uspone.

Dyna-Sys i velika krutost okvira KTM Ultra sport čine odličnim penjačem, a munjevito i fluidno prebacivanje pružaju nivo vožnje koja prelazi potrebe rekreativaca. Tu je i spomenuta polugica Rock Shox Recon vilice koja nudi mogućnost trenutnog zaključavanja. U prilog sportu idu i Racing Ralph gume odlične trakcije i malog otpora kotrljanja. Na kraju smo shvatili da u ovom KTM-u imamo rasnog trkača koji je spreman na visoke okretaje bez okljevanja i s minimalnim gubicima snage. Namjena mu je izrazito sportska kako mu i ime sugerira, a područje djelovanja vrlo široko - od trekinga do žestokog XC-a.  Preporučamo ga vozačima sa sportskim sklonostima koji će iskoristiti njegove prednosti te ozbiljno shvatiti XC disciplinu.

Geometrija

Kut vilice (A) 71 °
Međuosovinski razmak (B) 1055 mm
Dužina cijevi sjedala (C) 430 mm
Kut cijevi sjedala (D) 73 °
Efektivna duljina gornje cijevi (E) 575 mm
Vezani testovi

Intense Carbine 275

ocjena |
Datum: 17. 09. 2014

GT Force Carbon Pro '14

ocjena |
Datum: 17. 09. 2014

Focus Black Forest 29R 7.0

ocjena |
Datum: 10. 09. 2014

Trek Superfly 9 (2015)

ocjena |
Datum: 03. 09. 2014

Giant Talon 27.5 5 (2014)

ocjena |
Datum: 18. 03. 2014

Cube LTD Pro 27.5 (2014)

ocjena |
Datum: 17. 03. 2014

Haro Flightline 27.5 Five Sport (2014)

ocjena |
Datum: 12. 03. 2014

Fuji Nevada 1.6 Disc 29 (2014)

ocjena |
Datum: 11. 03. 2014

KTM Lycan 273 (27,5) 2014

ocjena |
Datum: 11. 03. 2014

Giant Trance X3 26'' vs Trance X1 29''

ocjena |
Datum: 31. 10. 2013