www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
14. Svibnja 2009.

Jamis Parker 1 (2009)

Jamis  Parker 1 (2009)
12,00 kuna
11 fotografija

Kada nabrajamo najpoželjnije svjetske brendove i njihovu ponudu, američki Jamis kod nas je nezasluženo zapostavljen. Domaći zastupnik, Marko-projekt, nudi modele ovog proizvođača u cjenovnom rangu od 1800 do 30,000 kuna, a testirani model cijenom od oko 12,000 kuna pripada u samu sredinu ponude.  
Jamis bicycles ima dugu tradiciju, pa će tako ove godine proslaviti 30-u godišnjicu proizvodnje. Spomenimo još da su mnogi modeli iz ove kuće pokupili hvalospjeve inozemnih medija, pa je i nas zaintrigirao uradak iz hvaljene tvrtke s kojom se dosad nismo susretali.  ‘Našeg’ Parkera 1 krase izrazito kratka lula volana (50 mm),  položena masivna prednja vilica velikog hoda, dva velika lančanika i štitnik koji nam odaju njegovu freeride namjenu. To će garantirati dosta zabave prilikom testiranja na dragim nam sljemenskim nizbrdicama. Zavirimo malo u ponuđenu tehnologiju.

Materijal izrade je neizostavna 7005 aluminijska legura, što je i logično za okvir od kojeg se očekuje da trpi velika opterećenja. Stražnja vilica spojena je na okvir u jednoj točki, pa je gibanje stražnjeg kotača pri opterećenju kružno. S takvom vezom vilice i okvira već smo se susretali. Zato je vješanje samog amortizera o okvir nešto novo. Jednom stranom pričvršćen je za gornju cijev okvira, dok je druga strana vezana gornjim krakom vilice. Kako bi taj spoj zadržao linearno gibanje, dodan je zglob koji ih opet spaja na gornju cijev okvira. Cijela konstrukcija djeluje masivno i ulijeva povjerenje. Ugrađeni Fox Float R amortizer hoda je 100 milimetara, te je opremljen vijkom za podešavanje brzine povrata. Opruga je zračna pa joj je moguće mijenjati tvrdoću promjenom pritiska. Rock Shoxova vilica Domain, namijenjena za velika opterećenja bez kompromisa, našla je svoje mjesto na Parkeru. Karakterizira je 20 milimetarska osovina kotača koja je jedan od preduvjeta za freeride bicikl, 35 milimetarske cijevi te U-turn funkcija za podešavanje hoda od 115-160 milimetara. Funkcionalnost Domaina zasniva se na spiralnoj opruzi u kombinaciji s uljem. Ulje je tu da spriječi beskonačno gibanje opruge. No, o tome ćemo detaljnije u jednoj od naših tehničkih rubrika. Na redu su kočnice koje su za ovakav bicikl itekako važna komponenta. Parkerovi tvorci odabrali su Stroker Ryde iz Hayesove ponude hidrauličkih kočnica. One su osnovni model Stroker linije, ali slijede dizajn i principe rada jačih modela. Prednji rotor promjera je 8 inča, dok je zadnji 7. Hayes kočnice slove kao pouzdane i kvalitetne, a kako su se uklopile na Parkera uskoro ćemo doznati i podijeliti s vama. Ako se osvrnemo na prijenosne komponente, primijetit ćemo kako je stražnji mjenjač Shimanov XT kojeg krasi dizajn Shadow linije, premda to ne bismo mogli reći i za tehnološku izvedbu. Naime, ovaj redizajnirani XT koristi stari princip rada, pa bi to mogli spomenuti kao jedan mali nedostatak, iako svi koji su imali prilike koristiti XT mjenjače znaju da su pouzdani, precizni i dugovječni. Prednji mjenjač je iz nove Shimanove grupe SLX koja je zamijenila Deore LX. Budući da ga nismo uspjeli do sada isprobati, posebno ćemo obratiti pozornost. Kako je pogon opremljen sa samo dva lančanika i masivnim štitnikom, ne očekujemo postavljanje rekorda u brzini na ravnom. Tome u prilog ne idu ni masivne Kenda Nevegal gume širine 2.35 inča.

 Nekoliko dana intenzivnog korištenja pokazalo je Parkerovu sposobnost da izdrži velika opterećenja. Zlorabili smo dobru volju zastupnika i odlično se zabavili ovim biciklom. Unatoč tomu što ga nismo štedjeli, nije pokazao znakove slabosti na zahtjevnom terenu izvan gradskih prometnica. Vozači su ga najčešće opisivali kao izuzetno voznog i spremnog za sve izazove. Jedini prigovor upućen je cijevi volana koja bi za ovu namjenu mogla biti malo žešća i s većim riseom. U kontekstu freeridea možemo pohvaliti Kendine gume koje odlično drže na svim podlogama, ali pružaju i zamjetan otpor pri kotrljanju, pa se neće svidjeti onima koji često koriste asfalt kao podlogu. Ako uzmemo u obzir da će nas pri tom kotrljanju više vući gravitacijska sila nego same pedale, s gumama neće biti problema. Za one koji ne misle tako, predlažemo izmjenu po vlastitom ukusu. Rad suspenzija najviše je zaslužan za već hvaljene vozne osobine Parkera, a niti ostalim komponentama ne možemo prigovoriti jer su svoju zadaću odradile besprijekorno. Na kraju, ostaje nam da preporučimo Jamis svima koji ne žele štedjeti bicikl, a zaziru od glomaznih freeride ‘tenkova’ koji pate od viška kilograma.

NAJČITANIJE
Recenzije

Polygon Stratos 7 Disc Carbon

15 950,00 HRK

08. Svibnja 2022.

Vozili smo karbonac koji ne viđamo često na našim cestama. Polygon, indonezijski brend koji je u svojim krajevima stekao zavidnu...

Recenzije

Head Lagos II eMTB

20 799,96 HRK

25. Travnja 2022.

Već dugi niz godina Head više nije sinonim samo za tenis i skijanje, već i bicikle u čiju su industriju pristupili prije više...

Recenzije

1x12 na cestovnom biciklu?

50 900,00 HRK

31. Kolovoza 2021.

STRADA TEAM RED AXS ETAP 3TNa nedavnu vikend vožnju u Oroslavje smo išli cestovnim biciklima iz Zagreba, a jedan od njih je bio...

Na vrh

Specifikacije

Naziv: Jamis Parker 1 (2009)
Brend: Jamis
Cijena: 12,00 kuna
Prednja vilica: Rock Shox Domain 302 115-160 mm
Kočnice: Hayes Stroker Ryde 180/200 mm
Prednji mjenjač: Shimano SLX
Zadnji mjenjač: Shimano Deore XT
Ručice mjenjača: Shimano Deore Rapidfire
Pogon: FSA Step up 32/22, e13 Supercharger bash
Sjedalo: WTB Pure V
Gume: Kenda Nevegal 26x2.3
Obruči: WTB Dual Duty FR
Glavčine (nabe): Shimano M475
Težina: 16

Geometrija

Kut vilice (A): 68
Međuosovinski razmak (B): 1085
Dužina cijevi sjedala (C): 364
Kut cijevi sjedala (D): 73
Efektivna duljina gornje cijevi (E): 561