objavio:
12. Srpnja 2017.

Održavanje - prevencija i trajnost je ključ

Održavanje - prevencija i trajnost je ključ

Održavanje bicikla nužno je kako bi vaš dvokotačni ljubimac bio zadovoljan. Stoga vas Biker u suradnji sa svojim partnerom savjetuje što činiti kako bi vaša viica radila što bolje i što duže!

Današnji bicikli su postali vrlo sofisticirani, kako oni skuplji tako i jeftiniji. Sastavljeni su od mnogih komponenti koje su mehanički kompleksne, namijenjene da ih se koristi u ekstremnim uvjetima, blatu, vodi, soli, pijesku, različitim temperaturama. Da bi takve komponente izdržale sve te uvjete rada potrebno je i izrazito važno njihovo održavanje. Mnogi novi vlasnici misle da će ipak njihovi bicikli izdržati sve to do prodaje i izvući se bez servisa, ali osim što tako trajno oštećujete vitalne dijelove bicikla, drastično mu smanjujete vrijednost koju možete postići prodajom.

Ovdje nam je tema održavanje vilica pa smo posjetili ekipu iz tvrtke Viva Sport koja je ovlašteni servisni centar za Fox amortizere i vilice. U razgovoru doznajemo kako sve više vlasnika skupih vilica shvaća važnost redovnog održavanja ovako skupocjenih igračaka. U usporedbi sa nekim servisima iz nama susjednih zemalja, Viva Sport izuzetno pristupačnim cijenama servisa radi upravo na osvještavanju i edukaciji korisnika kako bi zadovoljstvo bilo dugo i obostrano. Mnogi servis vilice često uspoređuju sa servisom samog bicikla. Servis skupljih vilica poput Fox-a nije ni sličan takvim zahvatima. Ovdje se radi o servisu za koji je potrebno stručno školovanje i konstantno usavršavanje, brojni alati koje jedan pravi servis mora imati kako bi na svoje usluge mogao dati jamstvo i posao obavio u skladu sa propisima proizvođača.

Potrebna je velika količina rezervnih dijelova koji moraju biti dostupni ne bi li se redovno održavanje moglo obaviti u propisanom roku. Kada iz osnovnog servisa vilice izuzmemo rezervne dijelove, cijena rada svodi se na 120 kuna. Nakon što smo prisustvovali jednoiposatnom servisu vilice možemo to smatrati poklonom Viva Sport tvrtke vama. Jedino što ne znamo koliko će to dugo tako biti. Pitanje je trenutka kada će bicikli sa servisnom knjižicom biti cjenjeniji od onih bez i kada će izraz ‘’nema potrebnih ulaganja’’ biti onaj zbog kojeg ćete bicikl pogledati, a možda i kupiti. Kada govorimo o biciklima od preko 10000 kuna, održavanje je neizbježna stavka. Ovdje nije samo naglasak na održavanju zbog preventive već je važno istaknuti kako istrošenost pojedinih komponenti utječe na kvalitetu rada suspenzija.

Pitali smo dečke iz Viva Sport-a da nam ukažu na prednosti redovnog održavanja i objasne zašto je toliko važno. Naš savjetnik i sugovornik Dragan Mikulić, jedan od osnivača tvrtke i licencirani serviser Fox-ovih amortizera ističe kako je pravovaljana briga o suspenzijama od strane vlasnika i ovlaštenog servisa višestruko jeftinija od moguće štete koja će neizbježno nastati.

Evo nekih od mjera predostrožnosti koje navodi Dragan: Na stranu jamstvo o kojem ćemo nešto kasnije, vilicu/amortizer potrebno je nakon svake upotrebe oprati blagim sredstvom za pranje i naknadno posušiti kako bi se odstranile nečistoće na prašnicima (gumeni prsteni koji sprječavaju prodor prljavštine u unutarnji dio suspenzije, kontaminaciju fluida). Potrebno je provjeriti SAG odnosno inicijalno opterećenje suspenzija koje deklarira proizvođač u skladu sa masom vozača i tlakom u sustavu, te vizualno provjeriti da li postoje vidljivi tragovi fluida (posebno ulje koje podmazuje zračnu komoru i prašnike) na kućištu. Također je potrebno provjeriti jesu li sve funkcije podešavanja ispravne.

Dragan također ističe kako kod zanemarivanja održavanja vilica ili stražnjih amortizera najčešći problem koji nastaje, a on uzrokuje sljedeće kvarove, je propuštanje ulja kroz prašnike. Tada vilica prikuplja na sebe mnogo više prašine/blata. To isto blato može postati vrlo pogubno, postaje kao brusni papir te intenzivno oštećuje vanjski sloj vilice.

Servisni interval za vilice,a deklarira ga proizvođač jest 125 sati korištenja, odnosno minimalno jednom godišnje. Cijena servisa stoji oko 380 kuna, a u nju spadaju rezervni dijelovi (prašnici te Fox ulje) i cijena posla koji uključuje kompletno čišćenje, izmjenu spomenutih prašnika, inspekciju vitalnih dijelova te ispitivanje. Ako uzmemo u obzir da cijena Fox-ovih sustava suspenzija počinje od 3900 kuna, a uništeni dijelovi se kreću od 1700 do 2400 kuna ukoliko pokušamo uštedjeti 380 kuna godišnje, jasno nam je da govorimo o krivom načinu štednje. I nećemo se zavaravati činjenicom da nam je u tom slučaju bolje kupiti drugu korištenu vilicu koju je netko zanemario na jednak način.

Fox propisuje jamstvo na sve dijelove i funkcionalnost vilice dvije godine uz uvjet da se vilica redovno održava, dakle jednom godišnje. Uz predočena oštećenja koja smo mogli vidjeti na nepravilno održavanim vilicama, samo možemo zaključiti da preventivno održavanje kudikamo jeftinije od korektivnog. Primijetili smo da su cijene takvih zahvata u Vivasport tvrtci vrlo pristupačne, stoga se možemo samo nadati da će takva politika i ostati.

Savjet za one koji voze u DH/Freeride parkovima, u ekstremnim mokrim i blatnim uvjetima, suhim i prašnjavim uvjetima ili bilo kojim drugim ekstremnim uvjetima, FOX preporuča obavljanje servisa i češće nego što je to propisano. Ukoliko osjetite nešto neuobičajeno pri korištenju, preporučljivo je više vilicu ne koristiti dok se s Fox servisnim centrom ne ustanovi o čemu se radi (kako bi se izbjeglo veća oštećenja). 

Što vi možete učiniti?

- Prije svake vožnje amortizere je potrebno oprati blagim sredstvom te isprati vodom i posušiti

- U periodu korištenja, jednom tjedno valja provjeriti SAG odnosno inicijalno opterećenje deklarirano od proizvođača, sve funkcije vilice te eventualna vidljiva oštećenja

- Jednom godišnje minimalno, ili svakih 125 sati korištenja potrebno je amortizere odnijeti u ovlašteni servis na redovno održavanje

Photo: Biker

Na vrh