objavio:
11. Svibnja 2011.

KTM life motion (2011)

KTM life motion (2011)
5.658,00 kuna
6 fotografija

Mnogi od nas pri samoj pomisli na pojam bicikla zamišljaju klasičan MTB bicikl širokih kotača promjera 26 inča kakve najčešće viđamo u vožnji gradom, prirodom ili u izlozima trgovina. Mnogi zaboravljaju da su bicikli prije MTB ere imali lagane i velike kotače, široke volane, udobna sjedala, ali nisu imali mogućnost podjednako dobro kombinirati razne podloge. Ma koliko god bili ‘savršeni’, naši montići evoluirali su u neke podvrste kao npr. trekking ili cross, kako bi bicikli dobili na udobnosti i iskoristivosti tamo gdje MTB zaostaje – na cesti. Naš predmet proučavanja je trekking bicikl KTM Life Motion koji pripada srednjoj kategoriji cijenom od 5658 kuna (5375.10kn s popustom), a spomenimo da je KTM jedan od prvih proizvođača koji je prepoznao potencijal ovih bicikala.      

Pred nama je visok i vitak okvir od aluminijskih cijevi legure 6061 na kojima stoji oznaka Troff (Trekking Offroad Sport Frame). Njegovi tvorci uzeli su u obzir povećane zahtjeve za čvrstoćom izvan gradskih prometnica, te su ojačali okvir na spojevima i kritičnim mjestima. Kako bi se Life Motion mogao lako pretvoriti u gradsku krstaricu predviđena su mjesta na okviru za prihvat blatobrana, torbi i ostalih dodataka, a duge cijevi okvira to će rado prihvatiti. Za svladavanje gradskih rupa i rubnika brinut će se Suntourova Nex vilica sa 63mm hoda uz pomoć 28 inčnih kotača sa Schwalbe Tyrago univerzalnim gumama. Kao provjereno rješenje za sigurno zaustavljanje tu su Tektro Auriga hidraulične disc kočnice, dok su za izmjene brzina zaduženi Shimanovi mjenjači Alivio i Deore.

Već smo mnogo puta pisali o prednostima većih kotača i užih guma (čitaj lakših) u svakodnevnoj gradskoj vožnji. S obzirom da se prosječan korisnik brdskog bicikla u 90% slučajeva kreće gradom, iako to teško priznaje, superiornost Life Motiona nad ‘manjom’ braćom je neosporiva. Life motion vrlo brzo nabire putnu brzinu i postaje ravnopravan sudionik prometa s automobilima, pa sa zadovoljstvom konstatiramo da, iako ne s toliko finim doziranjem, Tektro Auriga kočnica trenutno i moćno grize sa zavidnom silom usporavanja, a itekako će dobro doći u probijanju kroz gradsku đunglu u nepredviđenim situacijama. Izvan gradskog asfalta ovaj KTM se lako pretvara u spravu za užitak i duge vožnje prirodom. Ovdje pokoji bod na okretnosti i spretnosti gubi pred MTB-om, ali zato nedostatak nadoknađuje osjetno većom udobnosti i komforom koji su zasluga uspravnog položaja i velikih kotača. To će ići na ruku ljubiteljima dugih vožnji prirodom gdje je naglasak stavljen na turizam, a ne na obaranje rekorda ili vježbe spretnosti. Ugrađena oprema i više je nego dostatna za svakodnevnu gradsku vožnju ili rekreaciju prirodom, pa će se njezinim granicama efikasnosti samo vrlo rijetki približiti. Koristan dodatak je i često potrebna sklopiva nogica.

Postoji li bicikl još univerzalniji od MTB-a? Svoj odgovor potražite u trekking izborniku KTM-a pod offroad kategorijom.   Mi smo ga pronašli i uživali vozeći Life Motion, te lako uvidjeli sve prednosti trekking bicikla. Osim većine dobrih strana MTB-a, Life motion vrlo lako postaje opremljena gradska jurilica, a popis dodatne opreme je podugačak. Svidjela nam se i lakoća kretanja gradskim cestama te dobar učinak kočnica. Naš odabir - Life motion spada u srednje opremljene modele iz KTM trekking serije koja se kreće od 3247kn za model Life One do 15129kn za Chronos LC (cijene su bez popusta). Smatramo da je cijenom i opremom ovaj trekking idealan odabir za univerzalan bicikl novog doba kakav su nekada predstavljali MTB bicikli.

Na vrh

Specifikacije

Naziv: KTM life motion (2011)
Brend: KTM
Cijena: 5.658,00 kuna
Okvir: Aluminij 6061
Prednja vilica: Suntour Nex 4610
Kočnice: Tektro Auriga hidr. disc
Prednji mjenjač: Shimano Alivio
Zadnji mjenjač: Shimano Deore
Ručice mjenjača: Shimano Alivio
Pogon: Shimano M431 48-36-26
Sjedalo: KTM VL-3127
Gume: Schwalbe Tyrago 37-622
Obruči: Rigida Taurus 2000
Glavčine (nabe): Shimano M475
Težina: 14.1

Geometrija

Kut vilice (A): 70
Međuosovinski razmak (B): 1063
Dužina cijevi sjedala (C): 460
Kut cijevi sjedala (D): 73
Efektivna duljina gornje cijevi (E): 575