www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
11. Ožujka 2014.

Fuji Nevada 1.6 Disc 29 (2014)

Fuji Nevada 1.6 Disc 29 (2014)
3.700,00 kuna
3 fotografija

Dobili smo na test jedan od najprodavanijih Fujijevih modela u prošloj godini, ali ovaj put za nadolazeću nam 2014-u. 29ka s hidrauličnim kočnicama za svega 3700 kuna? Mogla bi to biti dobra kupnja, ako zbog cijene i hidraulike ne trpi ostala oprema. Uskoro ćemo saznati. Nevada 1.6 disc svojom geometrijom spada u rekreativne brdske bicikle s nešto opuštenijim položajem sjedenja kako bi zadržala udobnost na dužim turama i dinamičnim terenima. Tome u prilog ide i povišeno postavljena lula volana te kut kojim podiže volan. Kada ugodna vožnja postane preblaga i dosadna, postoji opcija izbacivanja prstenova i okretanjem lule na drugu stranu čime ćete drastično izmijeniti položaj sjedenja te bicikl pretvoriti u nešto agresivniji, ali još uvijek rekreativni cross country. Razmak između stražnjeg kotača i pogona kraći je u odnosu na druge proizvođače, što ga čini okretnijim na tehnički zahtjevnim terenima, ali će na usponima možda biti problema s rasporedom težišta. Na taj problem baš bi se moglo utjecati gore spomenutim okretanjem i spuštanjem lule volana. Head tube nije konusna što se nije ni očekivalo, a i bilo kakve nadogradnje bile bi preskupe za ipak samo rekreativni bicikl.  

Pregledom komponenti možemo zaključiti kako cijena opravdava odnos uloženo – dobiveno. Osam stupanjska mjenjačka grupa s Acerom kao stražnjim mjenjačem i Shimanovim SL-M310 Rapid Fire ručicama u ovom cijenovnom razredu očekivan je i zadovoljavajuć odabir. Možda bismo radije vidjeli redizajniranu Aceru novije generacije, ali bi se to vrlo vjerojatno odrazilo i na cijenu. Promax hidraulika zadovoljava početničke avanture i čini veliku razliku u odnosu na V-brake. Ne zaboravimo napomenuti kako se za bicikle s disk kočnicama koriste i drugačiji kotači, stoga je V-brake kočnice skupo zamijeniti hidraulikom. Povedite računa o tome da pri odabiru ovdje donesete ispravnu odluku. Ako mislite da ćete se vrlo brzo zaljubiti u brdski biciklizam i željeti više, obavezno odaberite model s hidraulikom. Suntourov pogon XCT u kombinaciji sa zabrtvljenom osovinom pogona FSA redovnim i pravilnim održavanjem poslužit će svrsi – rekreativnom brdskom bicikliranju. Suntourova vilica XCT sa100 milimetarahoda opremljena je mehaničkim zaključavanjem što bi moglo poslužiti kod penjanja na tvrdim podlogama, ali iziskuje zaustavljanje i rasterećenje vilice prije promjene stanja. Uglavnom, nije za se zamarati, na ovakvom biciklu van asfaltiranih puteva vilicu je dobro koristiti otključanu. Toliko o komponentama, idemo na vožnju po novo razrušenom Sljemenu koje je preživjelo težak gubitak velike količine stabala i kvalitetnih planinarskih i biciklističkih staza. Nešto ćemo valjda ipak naći…

Fuji Nevada 1.6 Disc 29 (2014) slika 1

Očekivano, ništa pretenciozno, bicikl je ugodan za blage i dinamične staze. Nakon što smo prilagodili i smanjili tlak u gumama, dobili smo i nešto više gripa na podlozi, a i vilica odigrava svoju ulogu u ovoj priči. Na krajnje strmim usponima se javlja mali problem kod kontrole kontakta prednjeg kotača s podlogom što je bilo za očekivati obzirom na geometriju, ali takvih uspona u šumama poput Maksimira nema mnogo pa nećemo isticati kao nedostatak. Dali smo si truda i okrenuli lulu volana, spustili ju skroz na head tube i dobili znatno bolji bicikl za staze zahtjevne poput sljemenskih uspona. Sada smo nešto više nagnuti na volan, imamo bolju kontrolu prednjeg kraja i prirodniji položaj na usponima. Na kraju, Fuji Nevada se iskazao kao vrlo dobar svestrani bicikl. Poslužit će za vikend, obiteljske ili prijateljske vožnje gradskim parkovima, a moći ćete se odvažiti i na pokoju biciklističku avanturu. 29 inčni kotači na rekreativnom biciklu pun su pogodak i idu u prilog neiskusnijim vozačima. Bicikl je stabilniji, mirniji te nudi više trakcije od klasičnih 26-ica. Odličan izbor za prvi ozbiljan brdski bicikl. 

Na vrh

Specifikacije

Naziv: Fuji Nevada 1.6 Disc 29 (2014)
Brend: Fuji
Cijena: 3.700,00 kuna
Okvir: Fuji A2-SL
Prednja vilica: SR Suntour XCT, MLO,100mm
Kočnice: Promax Decipher, hidr. 180/160mm
Prednji mjenjač: Shimano Altus
Zadnji mjenjač: Shimano Acera 8 st.
Ručice mjenjača: Shimano M310 Rapidfire
Pogon: SR Suntour XCT, 42/32/22T
Sjedalo: Oval Mountain
Gume: Vera Eos, 29 x 2.1”
Obruči: Vera Terra DPD18
Glavčine (nabe): Formula DC-20 / DC-22

Geometrija

Kut vilice (A): 71
Međuosovinski razmak (B): 1097
Dužina cijevi sjedala (C): 482
Kut cijevi sjedala (D): 73
Efektivna duljina gornje cijevi (E): 610
Udaljenost od BB-a do stražnje osovine (F): 445
Veličina bicikla: 19