objavio:
05. Travnja 2016.

Giant Anthem Advanced 1 '16

Giant Anthem Advanced 1 '16
34.999,00 kuna
7 fotografija

Žuta boja ove godine u Giantu znači top klasu. Sjetite se, nedavno smo i na našoj naslovnici imali vrhunski cestovnjak i hardtail, također u žutilu. Iz iste rase dolazi nam i karbonski Anthem. Advanced upravo govori o kakvom se okviru radi.

Anthem se natječe za prevlast na tržištu vrhunskih XC bicikala u full suspension izvedbi, a izbacivši i 27.5 inačicu 2014. godine postaje još zanimljiviji. Vozivši oba promjera kotača, moramo istaknuti kako preferiramo 27.5.

Od prošlogodišnjeg modela jasno se razlikuje na prvi pogled u boji, a vrlo vjerovatno i po nešto opreme. Cijenom je 1000 kuna skuplji, što je u odnosu na trenutna poskupljenja jeftinijih modela zanemarivo. Ako smo za te novce j0š nešto više i dobili bit će dobra prilika.

Analiza

Okvir je izrađen od karbona, dok je stražji trokut izveden iz njihove vrhunske Aluxx SL legure. Geometrija Anthema se ove godine nije mijenjala, ali kao što vidimo promijenile su se boje, grafike, a i oprema. Na prvi pogled ostali su Fox amortizeri, ali boja teleskopskih cijevi govori o promjeni i to na bolje. Vilica i stražnji amortizer imaju Kashima premaz, pa očekujemo finiji rad, a i damperi su novi tako da nema više CTD tehnologije. Ostale su još uvijek tri pozicije podešavanja, ali obzirom na rad amortizera sada drugačijeg imena. Vilica je uravljiva s volana što bi bilo dobro i za stražnji amortizer. No ponekad češće mijenjamo rad vilice u odnosu na stražnji amotizer. Hod vilice i amortizera iznosi 100 milimetara, što se već dugo na Anthemu nije promijenilo. Kod vilice bi još istaknuli QR15 milimetrsku osovinu koja uvelike povećava preciznost upravljanja pogotovo u kombinaciji s Overdrive tehnologijom.

Druga vidljiva promjena je izostanak prednjeg mijenjača što je dodatno olakšalo bicikl. Naime, pognska grupa iz Shimana koristi kobinaciju 1×11. Tako je kompletna pogonska grupa serije XT , a kako to radi vidjet ćemo u vožnji. Djeluje elegantno i smanjuje nepotrebne sajle i poluge na okviru te volanu. Tako sada imamo samo dio bužira od stražnje kočnice koji prolazi okvirom te onaj stražnjeg mjenjača. Naravno da su spakirani u dio okvira gdje je to bilo moguće. U ovoj klasi dolaze nam i karbonski obruči u kombinaciji Giantovih najboljih glavčina te žbica. Schwalbe gume koje inicialno dolaze u ponudi, na ovom su modelu promijenjene u Maxxis top XC model Ardent Race. Idemo se voziti, pa ćemo vidjeti kako se ponaša 1×11 grupa u kombinaciji s novim amortizerima.

Vožnja i zaključak

Na prvu možemo reći da ne znamo kakve su bile SChwalbe gume, ali s Maxxisom smo oduševljeni. Ardent Race izvlači makismum u nikakvim uvjetima i mogla bi biti najpoželjnija guma na Plitvičkom maratonu. Novi sistemi rada Foxa pokazali su se vrlo uspješni. Na relativno kruto podešenom biciklu uspješno su ‘‘popeglane’’ male neravnine na putu, a gubici pri pedaliranju su minimalni.

Uživali smo u XT opremi, s kočnicama koje daju osječaj sigurnosti, a zahvaljujući hladnjacima duže zadržavaju performanse. Odlična se pokazala i kombinacija pogonskog lančanika i 11 brzinske kazete. Jedina opaska toj grupi je problem koji se javlja kada je lanac na najvećem zupčaniku straga i pokušate pedale vrtjeti unatrag  pa dolazi do zapinjanja lanca. Kod nekih tehničkih terena to zna biti problem, iako rješiv dobrim podešavanjem. Anthem je u svakom slučaju pravi XC trkač.

Photo: Biker

Na vrh

Specifikacije

Naziv: Giant Anthem Advanced 1 '16
Brend: Giant
Cijena: 34.999,00 kuna
Okvir: Advanced kompozit / Aluxx SL
Prednja vilica: Fox 32 Float Factory Remote, 100mm
Stražnji amortizer: Fox Float Factory
Kočnice: Shimano XT M8000
Prednji mjenjač: -
Zadnji mjenjač: Shimano XT Shadow+ 11 st
Ručice mjenjača: Shimano XT M8000
Pogon: Shimano M8000-1, 32z
Sjedalo: Giant Contact SL Forward Titan
Gume: Schwalbe Racing Ralph, 27x2,25 evo
Obruči: Giant P-XCR karbon
Glavčine (nabe): Giant P-XCE 15/142

Geometrija

Kut vilice (A): 69,5
Međuosovinski razmak (B): 1099
Dužina cijevi sjedala (C): 457
Kut cijevi sjedala (D): 73
Efektivna duljina gornje cijevi (E): 595
Udaljenost od BB-a do stražnje osovine (F): 433