objavio:
11. Svibnja 2011.

Trek 4300 (2011)

Trek 4300 (2011)
3.299,99 kuna
6 fotografija

2011-ta je pred vratima, a s dolaskom jeseni očekujemo i prve primjerke bicikala iz proizvodne game za iduću godinu. Među prvim kojeg smo se dočepali iz kolekcije 2011. je Trek 4300. Ovaj model je, prema navodima Treka, toliko popularan da je među njihovim bestselerima. Provjerit ćemo zašto, a od dostupne crne i mat brončane odlučili smo se za zanimljivu brončanu varijantu.
Bicikl je pred nama i dok ga promatramo naslonjenog na zid trgovine zaključujemo kako sjajna crna boja s bijelim detaljima ‘vuče’ na sport, dok naša mat brončana daje dašak profinjenosti i ekskluzive. 4300-ka cijenom od 3299.99kn  pripada bliže početnom segmentu Trekovih hardtailova koji započinju modelom 820 od 1999kn. Pogledajmo malo bolje što se skriva pod brončanom bojom.

Na papiru
Ispod mat bronce nalazimo ‘Alpha Black Aluminium’, kako Trekovci nazivaju aluminijsku leguru serije 6. Odlikuju je svojstva velike čvrstoće uz dobre mogućnosti oblikovanja, pa je ovaj okvir oblikovan vodom tj. ‘hidroformingom’ i na spojevima ojačan. Rezulatat je moderan oblik okvira sa, sada već uobičajenom, blago savijenom donjom cijevi.
Za amortizaciju se brine Spinner 300 vilica hoda 100 milimetara s mogučnošću zaključavanja, dok su za izmjenu brzina zaduženi Shimanovi Altus i Alivio mjenjači. Ostatak opreme dolazi iz Bontrager izloga poput sjedala, SSR volana i lulice te LT3 guma dimenzija 26 x 2.0 inča. Spomenimo još Shimanove FHRM 30 nabe te dobro poznate Tektrove V-brake kočnice, a dostupan je i u verziji s disk kočnicama.

U praksi
Položaj sjedenja na Treku 4300 je uspravan i ugodan što nam otkriva i njegovu rekreativnu narav.
Zaslugu za to najviše odnosi visok prednji kraj koji više naglašava duga lulica volana. Krajnji rezultat je opušten osjećaj za volanom koji omogućava neopterećene i duge vožnje bez zamaranja tijela i ruku.
Kombinirali smo brdske staze i gradsku vožnju i možemo reći da se 4300 podjednako dobro snalazi u rekreativnim vožnjama na asfaltu i tvrdim šumskim stazama. Bontrager LT3 gume malog otpora kotrljanja idealan su odabir za grad, ali isto tako vas neće iznevjeriti ako skrenete u prirodu ili naiđete na poneku blatnu uzbrdicu. Solidne V-brake Tektrove kočnice, Spinner vilica i komponente mjenjača dovoljno su dobre da o njima ne razmišljate, već pustite da obavljaju svoj posao i uživate u vožnji. Mogućnost zaključavanja vilice dobro će doći u gradskoj vožnji ili prilikom svladavanja uspona.

Zaključak
Nakon višednevnog druženja s Trekom 4300 preostaje nam samo zaključiti kako je ovo univerzalni rekreativni bicikl. Njegovo područje kretanja može biti od grada do brda gdje će postići podjednak osjećaj zadovoljstva. Vozit ćete se udobno i lako, a pritom izazvati pažnju neobičnom i zanimljivom bojom okvira. Gume omogućavaju kombiniranje raznih podloga s istom trakcijom i lakoćom vrtnje, dok je ostatak opreme podređen minimalnom održavanju i neopterećenosti tehnikalijama. Ako se prepoznajete u dugim, opuštenim vožnjama gradom ili prirodom, a želite univerzalan bicikl jednostavnog održavanja kojim možete na svaku stazu, posegnite za Trekom 4300. Nije nikakvo čudo što je među najtraženijim modelima, a za one zahtjevnije tu je i verzija s disk kočnicama.  

Na vrh

Specifikacije

Naziv: Trek 4300 (2011)
Brend: Trek
Cijena: 3.299,99 kuna
Okvir: Alpha Black Aluminium
Prednja vilica: Spinner 300, 100mm LO
Kočnice: Tektro V-brake
Prednji mjenjač: Shimano STEF50
Zadnji mjenjač: Shimano Alivio
Ručice mjenjača: Shimano Altus
Pogon: Shimano SIS
Sjedalo: Bontrager
Gume: Bontrager LT3 26 x2.0
Obruči: Bontrager Camino
Glavčine (nabe): Shimano FHRM30

Geometrija

Kut vilice (A): 70,5
Međuosovinski razmak (B): 1059
Dužina cijevi sjedala (C): 457
Kut cijevi sjedala (D): 73,5
Efektivna duljina gornje cijevi (E): 568