www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
02. Studenog 2015.

Trek Procaliber 9.8 SL

Trek Procaliber 9.8 SL
5 fotografija

Srednji model u seriji natjecateljskih cross country-a – Procaliber donosi nekoliko inovacija i potpuni redizajn okvira.

U Treku nisu gubili vrijeme već su na danima Treka u Češkoj predstavili novi Procaliber za iduću godinu, a mi smo se dočepali srednjeg po opremi od tri serijska modela uz mogućnost dodatne opcije – slaganja Procalibera prema vlastitim željama. O toj mogućnosti koju nudi Trek smo već pisali, a naš 9.8 je i više nego dobro opremljen i primamljiv u tvorničkom izdanju. Nanovo skrojen okvir, RockShox SID RL vilica, SRAM X01 Carbon mjenjač, XT kočnice uz Isospeed, Control Freak i Boost novitete izazivaju mnogo pažnje kod dijela redakcije zaduženih za jurnjavu brdskim stazama. U paketu s veličinom okvira dolaze i kotači, pa je u ovom slučaju i svim većima zadan 29er...

Trek Procaliber 9.8 SL slika 1

Tehnikalije

OCLV karbon poslužio je kao materijal za gradnju novih SL Procaliber okvira uz neke inovativne tehnološke poslastice i neke već standardne (E2 konusni steerer, G2 geometrija, PresFit 92 BB) kakve očekujemo od Treka u ovoj klasi. Jedna od zanimljivosti koja nas najviše zanima je Isospeed zglob na spoju cijevi sjedala i gornje cijevi okvira. Sistem je preuzet s Trekovih 'endurance' cestovnih bicikala, a zadužen je da odvoji gibanje cijevi sjedala od ostatka bicikla. Kako stvar radi otkrit ćemo u praktičnom dijelu te(k)sta, a navedimo još Boost nabe s povećanom duljinom od standarda (110/148mm) koje doprinose povećanju krutosti na kotačima te Control Freak sistem za provođenje bužira i sajli kroz okvir.

Trek Procaliber 9.8 SL slika 2

U Treku tvrde da je to najlakši i najtiši, a ništa manje praktičan sistem, pa će buduće promjene ili uvođenje npr. bužira upravljive cijevi sjedala biti maksimalno jednostavno. Rasan natjecatelj, što bi Procaliber svakako trebao biti, osim opreme iziskuje i napredne postavke geometrije. Ovdje vilica stoji pod nešto agresivnijim kutem (69.5°), a surađivat će s kratkim (za 29er) stražnjim krakovima od 435mm. Spomenimo još dulju gornju cijev (617mm) i 1113mm međuosovinskog razmaka. Sramova 11-stupanjska grupa X1 ne nudi prednji mjenjač već samo 32T zupčanik i X01 Carbon stražnji mjenjač upravljan istoimenom ručicom. Na raspolaganju nam je Rock Shox Sid RL zračna vilica sa 100 mm hoda i ručicom na volanu, Shimanove XT kočnice te DT Swiss X1700 kotači s Bontrager XR1 gumama.

Trek Procaliber 9.8 SL slika 3

Vožnja

Češki brežuljci zahtjevali su početni oprez i upoznavanje s konfiguracijom terena, ali smo zbog velike znatiželje ipak pojurili Procaliberom u nepoznato. Natjecateljske XC postavke i geometrija zahtjevaju da se uloži nešto truda prilikom vožnje kako bi bicikl dao sve od sebe - potrebna je iznimna preciznost u odabiru putanja uz kontrolu vrlo laganog i okretnog bicikla. Prijenos snage je izvanredan dijelom i zbog jednostavnosti pogona, pa je stražnji kotač ponekad nestašan kako dolikuje karboncima bez suspenzije. Stoga ga je potrebno dobro uhvatiti za rogove i ukrotiti. Unatoč Isospeed zglobu reakcijama na stazi Procaliber ponosno pokazuje da je pravi hardtail, a jedino u sjedećem položaju osjetimo nešto 'ispeglane' udarce o prepreke i blažu reakciju. Krajnji rezultat je brzina i munjevita akceleracija koja zahtjeva iskustvo vozača i spremnost da se vozač 'pohvata' s biciklom. Nivo opreme prati potrebni nivo zahtjevnosti i ne ostavlja mjesta za prigovor. 

Trek Procaliber 9.8 SL slika 4

Zaključak

Novi Procaliber nije nas razočarao unatoč vrlo velikim očekivanjima. Novi okvir i pregršt tehnologija u korist vozaču čine da se osjećamo u prednosti na ovom biciklu. Isospeed bi mogao pomoći u nekim situacijama, ali ne zaboravimo da je ovo ipak punokrvni natjecateljski XC hardtail.  

Trek Procaliber 9.8 SL slika 5

Photo: Biker

Na vrh

Specifikacije

Naziv: Trek Procaliber 9.8 SL
Brend: Trek
Okvir: OCLV Mountain Carbon, IsoSpeed, E2, PF92, G2
Prednja vilica: RockShox SID RL, Solo Air, 100mm
Stražnji amortizer: -
Kočnice: Shimano Deore XT, hidr.disc
Prednji mjenjač: -
Zadnji mjenjač: SRAM X01 Carbon 11 st.
Ručice mjenjača: SRAM X1
Pogon: SRAM X1 1400, 32T
Sjedalo: Bontrager Montrose Elite
Gume: Bontrager XR1 Team Issue 29x2.2/2.0’’
Obruči: DT Swiss X1700
Glavčine (nabe): DT Swiss X1700 Boost 110/148

Geometrija

Kut vilice (A): 69,5
Međuosovinski razmak (B): 1113
Dužina cijevi sjedala (C): 445
Kut cijevi sjedala (D): 72
Efektivna duljina gornje cijevi (E): 617
Udaljenost od BB-a do stražnje osovine (F): 435
Veličina bicikla: 18,5