www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
28. Ožujka 2020.

Specialized Turbo Levo SL

Specialized Turbo Levo SL

U sveopćoj utrci proizvođača da naprave jači, brži, moćniji e-bike i ugrade mu što veću bateriju kako bi mu povećali autonomiju Specialized je odlučio napraviti radikalni zaokret i ponudio Turbo Levo SL.

Specialized Turbo Levo SL slika 1

U osnovi želja je bila prekopirati osjećaj kakav imaju vozači legendarnog Stumpjumpera na elektro bike. Rezultat je novi, lagani eMTB karbonskog okvira s Fox suspenzijama i Sram NX Eagle mjenjačkim komponentama. Ono što je specifično je mali motor (1.8kg) upola manjeg momenta (35Nm) od najjačih modela i baterija od 320Wh u vrijeme kada se ugrađuju motori od 80Nm i baterije preko 600Wh kapaciteta. No,  da li je sve u veličini?

Specialized Turbo Levo SL slika 1

Turbo Levo SL je e-bicikl koji možda najviše do sada izgleda poput klasičnog bicikla, točnije kao Stumpjumper. Razotkriva ga težina od blizu 20kg, ali je to još uvijek dosta daleko od 25kg koliko teže neki noviji primjerci koje smo testirali.  Fascinantno je kako se sada treba dobro pomučiti da se otkriju motor i baterija ako niste znalac, ali u vožnji bi se trebalo odmah otkriti. Specialized tvrdi da su krivulju  rada motora radili kao presliku vozačeve kadence kako bi se što manje primijetio motor odnosno njegovo isključivanje. 

Specialized Turbo Levo SL slika 2

Za one koji čeznu za većim autonomijama bateriju je po želji moguće proširiti dodatnim ‘‘extenderom’’ koji se postavlja u nosač bočice ili potrošnju podesiti u aplikaciji s obzirom na željenu kilometražu. Mi smo bicikl doživjeli kao još jednu malu evoluciju i dobar smjer u kojem bi razvoj elektro bicikala trebao ići. Vozač se na njemu osjeća kao na brzom XC-u, ali u stvari na raspolaganju ima 150mm suspenzija. To znači da nema prepreka koje bi mogle predstavljati problem, a  tu je i 66° na vilici koja može progutati apsolutno sve bez ikakvog stresa.

Specialized Turbo Levo SL slika 3

Usponi se odrađuju uz malo više angažmana, nešto kao na najboljim hardtailovima, dok je tranzicija s motora na vlastiti pogon vrlo blaga, gotovo neprimjetna. Maksimalni moment motora postiže se na kadenci od 80-110 rpm što daje vrlo prirodan osjećaj, ali zahtjeva više snage nego na ostalim e-bikeovima i sličnije je klasičnom biciklu. Karbonski okvir svojom krutošću pomaže u efikasnosti i prijenosu snage, ali svejedno se za poštenu jurnjavu treba dobro oznojiti. Hvalimo kočnice i opremu u totalu, koja je duboko u natjecateljskim vodama.

Specialized Turbo Levo SL slika 4

Kad generalno ocjenjujemo bicikl moramo reći da tako zamišljamo elektro budućnost. Odličan okvir i specifikacije, veliki hodovi suspenzija, izgled kao klasičan bicikl i diskretna pomoć motora. Još samo cijena...

Specialized Turbo Levo SL slika 5

Specialized Turbo Levo SL slika 6

Photo: Biker

Na vrh

Specifikacije

Naziv: Specialized Turbo Levo SL
Brend: Specialized
Okvir: FACT 11m full carbon, 29 Trail Geometry
Prednja vilica: FOX Rhythm 34 Float 29, Grip, 15x110mm, 150mm
Stražnji amortizer: Sram NX Eagle 12st.
Kočnice: Sram Guide R, 200/180mm rotor
Prednji mjenjač: -
Zadnji mjenjač: Sram NX Eagle 12st.
Ručice mjenjača: SRAM NX Eagle
Pogon: Praxis M30
Sjedalo: Bridge Comp
Gume: Butcher/Eliminator, Grid Trail, Gripton, 29x2.3’’
Obruči: Roval Traverse 29
Glavčine (nabe): Specialized Turbo 15x110/12x148
Težina: 0

Geometrija

Kut vilice (A): 66
Međuosovinski razmak (B): 1185
Dužina cijevi sjedala (C): 410
Kut cijevi sjedala (D): 75
Efektivna duljina gornje cijevi (E): 597
Udaljenost od BB-a do stražnje osovine (F): 437
Veličina bicikla: M