objavio:
02. Rujna 2019.

BIKER INSPEKCIJA oblizala prste…

BIKER INSPEKCIJA oblizala prste…
35 fotografija

Biker inspekcija proteklog je vikenda ponovno bila u akciji!3W0A0234 (Copy).jpg (95 KB)

Dugo se nismo okupili u najjačem sastavu međutim zadatak koji smo stavili pred sebe proteklog vikenda iziskivao je naš maksimalan angažman. Stoga smo podno jugoistočnih padina Medvednice, u grad koji je bio kulturno i gospodarsko središte Hrvatskog prigorja krenuli u najjačem sastavu i s najjačom opremom. Sveti Ivan Zelina je grad do kojeg se stiže relativno brzo i bezbolno i to iz svih smjerova. Od središta Zagreba do njegova središta stigli smo za točno trideset minuta što i ne čudi obzirom je bilo rano jutro a k' tome i nedjelja. 3W0A0236 (Copy).jpg (118 KB)Pola sata od metropole
Svima onima koji inače ne gravitiraju tom dijelu Zagrebačke županije dobro će doći i informacija da je grad povezan brzom cestom koja je, da stvar bude bolja, besplatna. Nakon silaska s brze ceste do grada možete doći iz dva smjera odnosno prometnicama koje su relativno dobro uređene i na kojima gužve nema. Barem nedjeljom u 8 sati ujutro. Posljednje vrijeme nekako s veseljem obilazimo manja mjesta u kojima je život nekako drugačiji, mirniji i kvalitetniji. Nakon jednog dana provedenog u njemu shvatili smo da je i Sveti Ivan Zelina jedan od njih.3W0A0229 (Copy).jpg (156 KB)Nasmijani i dobro raspoloženi domaćini
U našoj redakciji naravno znamo nešto o gradu u koji smo odlučili otići obzirom se na stolu u redakciji ponekad nađe i pokoja butelja najpoznatijeg bijelog suhog vina, popularne Kraljevine ali u globalu ne možemo se pohvaliti da smo upoznati sa svim njegovim otkrivenim i skrivenim prirodnim i kulturnim ljepotama, atrakcijama i znamenitostima koje zasigurno posjeduje. Stoga i nećemo previše pisati o tome već se posvetiti onome zbog čega smo primarno i posjetili ovaj grad u kojem živi gotovo 16 tisuća stanovnika. 3W0A0238 (Copy).jpg (127 KB)Dogovarali smo dugo vremena posjet tom gradu zahvaljujući ekipi okupljenoj unutar biciklističkog kluba Sic koja je posljednjih godina, osim po organizaciji zelinske biciklijade, postala široj biciklističkoj javnosti poznata prije svega po svojoj MTB, odnosno enduro/trail stazi! Upravo nas je ta ekipa, skupina biciklističkih zaljubljenika, dočekala na parkiralištu u neposrednoj blizini bazena koji su u prošlosti bili mjesto okupljanja brojnih Zelinčana i njihovih gostiju. Bazeni danas naravno ne rade ali kako smo saznali od gostoljubivih domaćina po tom se pitanju posljednjih godina poprilično mnogo radi.

3W0A0245 (Copy).jpg (65 KB)

Poznavajući igrom slučaja i mlade pojedince koji vode grad uopće ne sumnjamo u njihove napore. Koliko im je uistinu i stalo do razvoja grada, ali i općenito biciklizma svjedoči i činjenica da je Biker inspekciju na samom početku naše avanture došao pozdraviti i zamjenik gradonačelnika osobno. I tako, dok smo čavrljali s gosponom Vladom iz Vrbovca koji je u Sveti Ivan Zelinu stigao po meso za nedjeljni roštilj i iz auta izvlačili bicikle i ostalu opremu, u susret nam je, pod punom ratnom spremom stizala „Bregdown“ ekipa. Samo par sekundi nakon, na parkiralištu se stvorio i najpoznatiji član njihove ekipe, unikatno kombi vozilo s posebnom, ručno izrađenom, prikolicom za bicikle.

3W0A0258 (Copy).jpg (79 KB)

 

Nakon srdačnih pozdrava i kratkog upoznavanja naši su testni Trek Fuel Ex 8 i 9.9. bicikli za par sekundi već bili na prikolici a mi na putu prema vrhu brega! U ugodnom društvu domaćina prvo smo prošli kroz sam grad i već tada bilo je jasno da Zelinčani, osim svog odličnog amaterskog kazališta, itekako vole i bicikliste. Osmijesi i spontani pozdravi upućeni biciklistima u samom središtu njihova mjesta bili su i više nego očiti. Nama je to pak bio još jedan od dokaza da smo na pravom mjestu. Iskreno, u tim smo se trenucima osjećali kao u nekom ozbiljnom europskom biciklističkom središtu.

3W0A0294 (Copy).jpg (130 KB)

Kratko do vrha, dugo do dna
Prijevoz kombijem od mjesta okupljanja do početka staze trajao je poprilično kratko, točnije 9 minuta. Dobro utabana makadamska cesta bila je lagan zalogaj za klupski kombi iz 1981. godine koji se bez većih problema penjao zavojitom cestom. Bez klime, mp3 playera i drugih dodataka bez kojih više ne možemo zamisliti vlastitu svakodnevicu, kombi nas je prvi, ali i svaki idući puta nakon toga, sretno i sigurno doveo do cilja. Ok, vozaču također pripada dio zasluga za to.

3W0A0302 (Copy).jpg (123 KB)

O kombi vozilu, prikolici kao i o ostalim detaljima povezanima s ovom pričom brine upravo ekipa „Bregdown“ pa i ne čudi da sve funkcionira kao po špagi. Vožnju smo naravno iskoristili za dodatan razgovor s ekipom, upoznavanje s krajem ali i najavu svega onog što je slijedilo potom. A slijedilo je puno toga. Od upoznavanja s početnom startnom rampom na stazi, njihovom najnovijom i vjerojatno najskupljom investicijom, vožnje prvim uređenim zavojima, mostićem, uređenim skokovima…3W0A0339 (Copy).jpg (67 KB)

Poprilično pažljivi i bez previše dodatne zaštitne opreme na sebi, prve smo vožnje odradili s dozom opreza želeći prije svega upoznati stazu. To smo i učinili, uz pomoć ekipe koja nam je iz metra u metar pomno ukazivala na sve ljepote staze u što su, bez dileme, uložili bezbroj radnih sati. Po spustu nam je u prvih nekoliko navrata trebalo otprilike 12ak minuta, ali valja biti iskren i spomenuti da smo pojedine dijelove staze iskoristili i za fotografiranje.3W0A0354 (Copy).jpg (133 KB)

Kasnije smo vrijeme drastično smanjivali ne bi li na kraju došli do 9 minuta koliko nam je vremena bilo potrebno za lagani i ne previše riskantan spust. Ako gledamo iz perspektive nekoga tko svakodnevno ne boravi na sličnim stazama već većinu vremena provodi na XC ili cestovnom biciklu, radi se o poprilično dugom spustu. Spustu koji će svaki put iznova mamiti osmijeh! Jednak osmijeh izmamit će vam i činjenica da će vam za uspon i spust, zajedno s ukrcajem i iskrcajem, trebati nešto malo više od 30 minuta!3W0A0374 (Copy).jpg (124 KB)

Spusteve po stazi dodatno su olakšali naši testni bicikli koji su se itekako vozljivi pokazali i na usponu. Zahvaljujući amortizerima, suspenzijama, kotačima i općenito geometriji bicikala osjećaj za vrijeme vožnje bio je i više nego odličan. U gotovo niti jednom trenutku vožnje nismo se osjećali ugroženi pa sa sigurnošću možemo zaključiti kako je baš ovaj model Trek bicikala odličan odabir za ovakav tip staze.3W0A0392 (Copy).jpg (192 KB)

Čak i za početnike poput nas koji drhte i na manjim skokovima ili pak pri ulasku u bentove. Svemu tome pridonio je odličan osjećaj s podlogom za koji su zaslužne odlične Continental gume koje u kombinaciji s 29" kotačima svoj posao odrađuju maestralno. Bit će zanimljivo vidjeti kako će se voziti novi Fuel EX model. Tko zna, možda ćemo ga baš u Svetom Ivanu Zelini imati prilike testirati.3W0A0429 (Copy).jpg (148 KB)Marljiva ekipa, vrijedne ruke
Enduro/trail staza koju smo obišli duga je 4,5 kilometara a vozeći se od vrha do dna svladava se 291 metar visinske razlike. Vrh staze nalazi se na 472, a cilj na 181 metara nadmorske visine pa ćete vozeći se po stazi osjetiti i odstupanja u temperaturi i vlažnosti zraka. Bez obzira što je na dnu staze temperatura zraka iznosila čak 35 stupnjeva Celzijusa, na vrhu staze bilo je poprilično ugodno. Glavni razlog toga gusta je šuma koja vas štiti gotovo po cijeloj stazi.3W0A0464 (Copy).jpg (203 KB)Što se tiče staze „Bregdown“ ekipa odradila je i još uvijek posao odrađuje vrhunski. Iz aviona je vidljiva emocija s kojom govore ali i brinu o svojoj stazi, kombi vozilu, prikolici, rampi, bentovima, skokovima, mostiću… Jedino logično objašnjene za to je činjenica da sve planiraju i rade sami, vodeći se svojim idejama i svojim rukama. U Hrvatskoj, barem što se tiče ovakvog tipa staze, nemamo puno sličnih primjera.3W0A0493 (Copy).jpg (144 KB)

Teško da bi ih sve zajedno mogli izbrojati na prste jedne ruke i stoga su već u startu kod nas imali ogroman kredit. Međutim, posebno nas je impresionirala činjenica što dečki ne razmišljaju samo o sebi, biciklima i stazi već i o kompletnom razvoju svog mjesta. Naravno, bicikli i njihova staza sastavni su dio tog razvoja. Po nama s punim opravdanjem.3W0A0564 (Copy).jpg (153 KB)

Podloga na stazi je gotovo u potpunosti dobro utabani i ušminkani zemljani šumski put koji je samo na momente prošaran manjim ili srednjim korijenjem i kamenjem koje, vozite li kvalitetan bicikl, neće predstavljati nikakav problem za vas. Naravno, očekuje se posjedovanje određenih tehničkih vještina i respekt prema stazi koja vas može „ispljunuti“ kada se najmanje nadate. Nažalost, osjetio je to jedan kolega u nedjelju te je za njega vožnja nažalost završila prerano. Zaželjeli smo mu naravno brz oporavak i poučeni iskustvom dodatno pojačali mjere opreza. 3W0A0607 (Copy).jpg (234 KB)Prvi dio staze obiluje i odlično pripremljenim zavojima u koje, ako ste vješti, možete ući velikom brzinom a koji će vas istom takvom brzinom nagraditi i po izlasku iz njih! Bez obzira na to što je staza odlično dizajnirana i uređena, ekipa na pojedinim dijelovima šume postepeno ubacuje i nove smjerove koji se sve više voze i koji će jednog dana ponuditi i mogućnost biranja različitih smjerova.3W0A0579 (Copy).jpg (179 KB)

Neke od njih smo i sami probali i već sada su itekako vozljivi. Čisto da previše ne opustite mišiće, na stazi ćete morati koji puta i zapedalirati te je samo pitanje vremena kada će se na stazi održati neka enduro utrka. Uvjeti za to su gotovo idealni. Tim više što se biciklom do vrha može doći u poprilično kratkom vremenu.3W0A0730 (Copy).jpg (129 KB)Roštilj za pamćenje
Dok smo mi nizali spusteve, dio ekipe popeo se na vrh i zajedno s našim dežurnim fotografom krenuo u pripremu roštilja. Nakon toga puno nam je stvari bilo jasnije! Prije svega shvatili smo zbog čega se „Bregdown“ ekipa na istom mjestu okuplja iz tjedna u tjedan, ali i zašto je na početku teksta spomenuti Vlado po meso za roštilj iz Vrbovca potegao sve do Svetog Ivana Zeline.3W0A0777 (Copy).jpg (85 KB)

Naime, oblizali smo prste drugi put u istom danu! Prvi put zbog staze na kojoj smo uživali, a drugi put zbog roštilja! Vino nismo probali jer trebalo je poslije sjesti za volan automobila i odvesti se kući, a ionako ga imamo u redakciji. Međutim, jedno je sigurno - teško će biti oduprijeti se povratku na „Bregdown“!3W0A0779 (Copy).jpg (66 KB)

Isprobaj i ti - 15. rujna
Ako imalo sumnjaš u sve ovo o čemu smo pisali u tekstu i samo sve zajedno želiš potvrditi, slobodno prouči i njihovu facebook stranicu i rezerviraj svoje mjesto u jednom od nekoliko kombi vozila jer već 15. rujna će ista ekipa, u istom gradu, na istom bregu i s istim žarom ugostiti velik broj biciklista koji će baš u Svetom Ivanu Zelini potražiti pravu biciklističku pustolovinu! Prijavi se na vrijeme na „Bregdown flowday 2019“, događaj koji se ne propušta! Pa ti sada vidi i probaj ne doći! 3W0A0850 (Copy).jpg (310 KB)Photo: Ivan Borojević, Biker

Na vrh