objavio:
15. Kolovoza 2019.

Specialized Epic HT - sveti gral svakog XC vozača

Specialized Epic HT - sveti gral svakog XC vozača

Pomalo razmaženi kada je Specialized u pitanju, prilikom svakog predstavljanja noviteta očekujemo puno. 

_P6A3905 (Copy).jpg (50 KB)

Procedura je godinama ista, u prvi tren se pitamo zar je uistinu to nešto novo bilo potrebno, te zašto svaki put moraju odskakati od drugih... Minutu kasnije već vidimo da sve ima smisla i da se ne radi o pukom prkošenju konkurenciji. Tako je bilo i ovaj put na predstavljanju novog Epic HT._P6A3972 (Copy).jpg (66 KB)Za postizanje vrhunskih rezultata bitini su grami...grami vozača, prehrane, ali i samog bicikla. U ovom slučaju manje je više. Kod utreniranih pojedinaca, pogotovo u natjecateljskom segmentu, svaki gram čini razliku. Imajući to na umu, Specialized je uložio puno truda i znanja kako bi proizveli najlakši XC hardtail na tržištu. Ukratko, uspjeli su... novi Epic hardtail "The game changer" je čistokrvna XC jurilica. Rama u M veličini teži 790 grama, što je 75 grama manje od prijašnjih Epic HT modela, te 50 grama manje od konkurencije._P6A3895 (Copy).jpg (114 KB)

S- Works rama je napravljena od FACT12M karbona, dok su modeli Pro, Expert, Comp i Carbon 29 napravljeni od FACT11M karbona i teži su 140 grama. Osim odabira vrhunskog materijala za izradu, vrhunske rame moraju imati dobro balansiranu krutost prednjeg i stražnjeg dijela. Ukoliko je prednji kraj manje krut, upravljivost samog bicikla je znatno slabija, dok prekrut stražnji kraj postaje problematičan za vožnju po neravnim terenima. Cilj je bio naći zlatnu sredinu, a oblik cijevi i promjer bili su ključni faktori u ostavrenju cilja. Specialized Epic Ht dolazi u sedam verzija kao kompletan bicikl, te imate mogućnost kupovine samo rame, ali isključivo S- Works modela. _P6A3918 (Copy).jpg (27 KB)Utrke postaju sve napornije i tehnički zahtjevnije, pa upravo zbog toga dolazi do prilagodbe samih bicikala. Novi Epic HT ima otvoreniji kut vilice od 68.5 stupnjeva, smanjen offset koji iznosi 42mm, te svi modeli dolaze s kraćim lulama volana, 60-75 milimetara. Upravo ovim preinakama u odnosu na prijašnje modele, dobilo se na boljoj upravljivosti jer je pozicija samog vozača pomaknuta prema centru.GZ5I4377 (Copy).jpg (44 KB)

Otvoreniji kut vilice doći će do izražaja na zahtijevnijim terenima s više neravnina, dok kraća lula jamči bolju to jest direktniju upravljivost. Bicikl je agresivan, ali je zadržao udobnost. Zadnji trokut može prihvatiti gume velikog volumena, pa ćete bez problema staviti 2.4 gume, a ostaje dovoljno mjesta za blato. Seatpost je narastao sa 27.2 na 30.9, što vam daje mogućnost da stavite droper sic štangu većeg hoda. GZ5I5042 (Copy).jpg (68 KB)Imali smo priliku voziti "stari" Epic, koji nas je tjerao do krajnjih granica. Kada imate race bicikl, jednostavno vas traži da ga stišćete. Ukratko bili smo jako zadovoljni, a sada s nestrpljenjem isčekujemo prve testne primjerke, jer prema viđenom Epic HT sasvim je nešto novo. Krut i agresivan, ali i dalje udoban race bicikl koji će vam zahvaljujući novoj geometriji opraštati nešto više ukoliko se previše opustite. Mogućnost instaliranja droper sic štange, uživanje u prednostima guma većeg volumena, otvoreniji kut vilice i masa od 790 grama, čine Epic HT svetim gralom svakog XC vozača.GZ5I5954 (Copy).jpg (224 KB)

Photo: Specialized

Na vrh